Crisis en waarneming

In geval van crisis kunt u in eerste instantie terecht bij uw indicerend regiebehandelaar of diens waarnemer. Elke patient die bij ons behandeld wordt heeft bovendien in overleg met de behandelende staf een Crisis-Signalerings-Plan opgesteld. In geval van Crisis dient dit plan te worden geraadpleegd en opgevolgd.

Medicatieadvies
Het is natuurlijk altijd mogelijk, dat u tijdens de behandeling heftige gevoelens gaat ervaren waar u hulp bij nodig hebt om deze op een gezonde manier te reguleren. In de behandeling wordt aandacht besteed aan de manier waarop u daarmee kunt omgaan. Met uw instemming wordt in overleg met uw huisarts of met de consulent psychiater door hem/haar eventueel een medicatieadvies gegeven.

Hulp buiten kantooruren
Buiten de kantooruren kunt u tot 22.00 uur de telefonische bereikbaarheidsdienst van ISTDP-House bellen, daarbuiten kunt u terecht bij uw huisarts of de huisartsenpost. In vakantieperioden is de praktijk soms voor maximaal een week gesloten. Er is dan een telefonische bereikbaarheid voor noodgevallen. Als u hulp nodig heeft buiten kantooruren dan kunt u contact opnemen met uw hoofdbehandelaar, met de huisartsenpost, bij levensbedreigende situaties met 112. U kunt dan het behandelplan, uw crisis-signalerings-plan, de medicatie van dat moment en de (medicatie) adviezen vermelden en/of meenemen. Zo nodig kan de huisartsenpost u in contact brengen met de Crisisdienst van de GGZ of verwijzen naar een van de Afdelingen Spoedeisende Hulp van een van de ziekenhuizen.